Z materiałów TMC: Wczesne dzieciństwo

Niniejszy artykuł pochodzi ze strony the Mehrit Centre i jest częścią cyklu What You Need to Know. Został wykorzystany z pełną zgodą the Mehrit Centre. Możesz pobrać oryginał (artykuł w języku angielskim) w pliku PDF tutaj. Czym jest samoregulacja? Pierwsze lata życia...

Z materiałów TMC: 7 mitów wokół Self-Reg

Niniejszy artykuł pochodzi ze strony the Mehrit Centre i jest częścią cyklu What You Need to Know. Został wykorzystany z pełną zgodą the Mehrit Centre. Możesz pobrać oryginał (artykuł w języku angielskim) w pliku PDF tutaj. Mit 1: Kiedy naukowcy mówią o samoregulacji,...

Z materiałów TMC: Wpływ traumatycznych zdarzeń na mózg i samoregulację

Niniejszy artykuł pochodzi ze strony the Mehrit Centre i jest częścią cyklu What You Need to Know. Został wykorzystany z pełną zgodą the Mehrit Centre. Możesz pobrać oryginał (artykuł w języku angielskim) w pliku PDF tutaj. Wpływ traumatycznych zdarzeń na mózg...

Z materiałów TMC: Podstawy Self-Reg – Podstawy naukowe

Niniejszy artykuł pochodzi ze strony the Mehrit Centre i jest częścią cyklu What You Need to Know. Został wykorzystany z pełną zgodą the Mehrit Centre. Możesz pobrać oryginał (artykuł w języku angielskim) w pliku PDF tutaj. Czym jest samoregulacja? Najnowsze badania w...

Z materiałów TMC: Podstawy Self-Reg – 5 obszarów samoregulacji

Niniejszy artykuł pochodzi ze strony the Mehrit Centre i jest częścią cyklu What You Need to Know. Został wykorzystany z pełną zgodą the Mehrit Centre. Możesz pobrać oryginał (artykuł w języku angielskim) w pliku PDF tutaj. Model samoregulacji Samoregulacja dotyczy...

Podejście Self-Reg zostało stworzone przez Kanadyjskiego psychologa, Stuarta Shankera w oparciu o jego wszechstronną wiedzę na temat psychologii, neurobiologii, a także filozofii oraz wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi i ich rodzinami.

Wiedzę na temat Self-Reg w Kanadzie oraz innych krajach (w tym Nowej Zelandii, Australii, Meksyku oraz Polsce) rozprzestrzenia ośrodek stworzony przez Stuarta Shankera i jego współpracowników – the Mehrit Centre. Podejście Self-Reg w Kanadzie jest bardzo popularne w środowisku nauczycielskim.

W Polsce “łącznikiem” i wyłącznym przedstawicielem podejścia jest ośrodek MindCare prowadzony przez Natalię Fedan, która jest tłumaczką książki oraz ukończyła kurs Foundations oraz jest w trakcie kursu Facilitator. Pierwszą osobą, która w Polsce uzyskała dyplom kursu Facilitator jest Agnieszka Stążka-Gawrysiak, która prowadzi blog dylematki.eu. W planach jest założenie fundacji, która będzie zrzeszać osoby przeszkolone w podejściu Self-Reg.

Aby oficjalnie wykorzystywać Self-Reg w swojej pracy (nauczyciela, psychologa, terapeuty, logopedy itd.), należy ukończyć kurs Foundations (wkrótce w polskiej wersji, obecnie możliwa jest jedynie wersja anglojęzyczna) oraz zwrócić się do MindCare o licencję. Aby wykorzystywać Self-Reg w pracy trenera, szkoląc innych, oprócz kursu Foundations należy ukończyć kurs Facilitator – szkolenia można wykonywać wyłącznie we współpracy i pod superwizją MindCare.

Z bloga self-reg.ca

Poniżej znajdziesz artykuły na temat wykorzystania podejścia Self-Reg w różnych dziedzinach i sytuacjach, m.in. w szkole, w rodzinie, u nastolatków, w zaburzeniach internalizacyjnych oraz eksternalizacyjnych, a także problemach takich jak otyłość i wiele innych.